Friday, November 26, 2010

hati terbuka...

hey there...


macam mana kehidupan kamu? 
saya ok saje...dan sangat lah gembira..
saya rasa sudah tiba masanya untuk ada teman yang akan sempurnakan kehidupan ini...maklum lah,tak semua kita sempurna..oleh kerena kita tidak sempurna dengan cara A,tapi sempurna dengan keadaan B,jadi kita perlukan teman yang sempurna dengan cara A, walaupon die tak sempurna dengan keadaan B...faham tak?aku pon xfaham...maknenye tak perlu ada cita rasa yg sama,minat yg sama..sbbnye?itu yg akan wat kita tidak bergadoh...dan konsep menerima seadanya...so sweet kamu...

mengata orang bodoh adalah salah.kerana cara dia berfikir tidak sama dengan kita...so, xperlu kata orang itu ape2...hidup ini hanya perlu jaga diri kamu saja...i mean jaga diri sdiri...hehee...dengan siapa kita berkawan,fikirkan,adakah mereka akan merosakkan masa hadapan kita atau sebaliknya...dengan kerjaya kita.adakah kerjaya kita menjamin masa depan kita?fikirkan...almost everything...kita ada akal. itu yg membezakan kita dengan haiwan...jgn biarkan kita menjadi haiwan. yang dikawal nafsu semata...

asya ada cerita lama.saya ada kawan kawan yg ske merokok.saya tidak kisah sgt walaupon ia menjejaskan kesihatan saya...saya boleh terima...saya ada kawan yg minum arak...saya tinggalkan sbb saya tak mahu menanggung dosa mereka...tuhan marah,saya jauhkan...dan sekarang ramai kawan saya rata-rata budak matang yg dah berkahwin dan selalu sembahyang dan tidak terlibat dengan benda yang tidak sihat...bukan nk kata saya berkawan dengan budak baik ke ape...tapi dengan siapa kita berkawan kita kena fikirkan...apa kepentingan mereka kepada kita...contohnye...bila saya keluar hang out dgn mereka,masa sembahyang saya pon ikot sembahyang lah sbb saya ni jarang sembahyang...so,secara tak sengaja dapat pahala...baguskan..itu yg di maksudkan kepentingan berkawan...

dan juga masa depan saya.my baby cakap dia nk keikhlasan,kejujuran,setia dan boleh membimbing dia...dan kalau itu sudah jodoh saya dengan awak..ape boleh saya buat...saya terima seadanya..itu katanya...saya tersenyum..kerana untuk membimbing dia saya kena betulkan saya dulu...huh..beratkan tanggungan ini..saya akan cuba...insyaAllah...

No comments:

Post a Comment