Monday, May 3, 2010

3 pagi

pukul 3 pagi selasa 4 may
rasa tak boleh tidur
otak selalu berfikir
masa depan yang terakhir
di bumi yang sedang sakit

kalau boleh catatan ini
dilihat di suatu hari
hari yang kekal abadi
akan aku tangisi

kehidupan ini
matlamat hidup yang salah
sukar untuk diri mengudah
doa selalu menyebut
tunjukkan aku jalan yang lurus
tapi aku melangkah di jalan yang salah

terasa diri untuk berpatah
tapi kaki berat melangkah
aku selalu mengalah
oleh syaitan yang bersalah

kehidupan sebenar adalah mencari amal yang suci
bukannya mengejar kehidupan yang tidak kekal abadi
diri fizikal ini punyai masa untuk ketawa dan gembira
tapi tidak bagi roh aku yang sentiasa menangis
yang selalu memikirkan dunia nyata baginya
tempat ini adalah tempat mencari kekayaan
kekayaan untuk aku bersenang lenang di sana

Ya tuhan
kau telah hidupkan aku dengan begitu sempurna
untuk aku melihat ciptaan Mu yang indah
maafkan aku
aku telah mencacatkan segala memberian Mu
kain yang begitu putih bersih telah aku kotorkan
sukar untuk aku bersihkan

2 comments:

  1. hehe...yg ni ternanges ms mgarang...byk kali bace smule...mcm best..pstu heran...puas ati dpt luahkan...

    ReplyDelete